divendres, 29 de maig del 2009

4. Avaluació de recursos (3)

M’ha interessat veure webquests relacionades amb prejudicis i estereotips. En comento dues :

a) Tu què creus? Esterotips als centres educatius
Elaborada per “crimane” (Cristina Morató, Marta Utset Neus Riera)
http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3672&id_pagina=1

He llegit amb molt d’interès la webquest. El tema triat crec que és central a l’hora de tractar la interculturalitat en el camp de l’educació. És una webquest molt complerta, amb una àmplia gamma de propostes i eines per al debat i la reflexió. En aquest sentit, és molt útil i està ben construïda amb nombrosos enllaços cap a d’altres llocs de la xarxa interessants.
Tractant-se d’una webquest dirigida al professorat pot utilitzar-se de diferents maneres i recorreguts. També amb una certa facilitat. Tot i així, alguns instruments com el Cmap, que és una eina esplèndida per a fer mapes conceptuals, exigeixen una mica de rodatge si no volem encallar-nos més del compte en el desenvolupament de les tasques de la webquest.

D’altres recursos poden donar molt de si. Per exemple, el visionat del film ”Una Clase dividida”. Amb aquesta activitat ja es podrien construir diverses sessions sobre el tema dels prejudicis, els estereotips i les diferències.

En síntesi, una webquest molt rica en tant que conjunt ple de suggeriments i propostes per a treballar en la formació del professorat.
(Comentari enviat al blog de Marta Utset)

b) On neixen els prejudicis ?

Webquest elaborada per Lety López, Lluis Maria Escrichs, Carles Alastuey
http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w5.php?id_actividad=3705&id_pagina=5

És una webquest interessant que ens planteja inicialment una recerca conceptual sobre els prejudicis, per a debatre-ho posteriorment. Crec que és una temàtica molt útil de treballar a Primer i Segon d’ESO. La proposta m’ha fet pensar en d’altres que están relacionades amb la voluntat de fer pensar, de debatre, d’aprofundir en la realitat i en com la representem i l’expressem mitjançant el llenguatge. En la línea de la “filosofía per a nois i noies” en què es tracta d’avançar individual i col·lectiva en la reflexió i la discussió. És un plantejament, el de la webquest, ben plantejat i que pot donar molt de si. La guía didàctica és molt exhaustiva i enriquidora.
(Comentari enviat al blog de Carles Alastuey)