divendres, 29 de maig del 2009

4. Avaluació de recursos (2)

4.2. Valoració de la PAC2 i de la PAC3
Quan vaig començar a valorar les tasques proposades des de l'assignatura, vaig amoïnar-me pel fet d'haver d'entrar en territori estrany. Tot i algunes nocions sobre els blogs, no coneixia les webquests i, òbviament, l'assignatura em plantejava alguns reptes no només en el marc de l'adquisició de coneixements relacionats amb la interculturalitat, sinó també en el repte d'haver de treballar una altra adquisició de coneixements: la que es relacionava amb uns instruments, formats i estratègies, noves per a mi, focalitzades en el blog i la webquest. Vaig imaginar també un gruix de feina important i complementari per tal d'abordar aquestes diferents maneres de fer.
La valoració que faig en la recta final de l'assignatura és molt positiva. Fonamentalment, perquè m'ha obert moltes perspectives i m'ha donat idees a treballar. La paradoxa, si es vol dir així, és que em servirà més per a la meva activitat professional que no pas per l'assignatura en si mateixa. La qual cosa, al capdavall deu ser la pretensió del professorat de l'assignatura.
Per tant, tot i la feina que ha suposat, la proposta i estructuració de l'assignatura és coherent i rica. Els obstacles o peròs es troben més en l'àmbit tècnic, de desconeixement del mitjà (disseny, introducció d'elements, imatges, dinamismes diversos) per tal d'enriquir la webquest i també el blog. Crec, però, que són aspectes que puc resoldre en el futur, fora ja del marc de l'assignatura.
El fet de compartir blogs i webquests amb la resta de companys, així com el fet de conèixer recursos en línia també obre perspectives presents i futures. És una estructura, a més, que fomenta pràcticament una idea d'intercanvi que s'ajusta molt bé a la temàtica de l'assignatura, a la interculturalitat.